Hur hittar man en pålitlig advokat i Sverige?
Hej forumet! Jag står inför en rätt knepig tvist som rör ett äldre avtal jag skrev för flera år sedan. Situationen har blivit mer komplicerad än jag trodde, och jag inser att jag behöver juridisk hjälp. Men det känns nästan omöjligt att veta vilken advokat man faktiskt kan lita på – det finns så många, och alla verkar lova guld och gröna skogar. Har ni några tips på hur man bedömer om en advokat är seriös och erfaren? Jag vill helst undvika att hamna hos någon som bara är bra på att sälja in sig själv men inte levererar i praktiken.
9 Ansichten

Jag fattar helt vad du menar – det är verkligen svårt att veta vem som är bra innan man pratat med dem ordentligt. Jag gjorde en hel del misstag innan jag hittade rätt juridiskt stöd. Det som fungerade bäst för mig var att välja en advokatbyrå som var lätt att kommunicera med redan från början, och som kunde ge en första bedömning utan massa krångel. Jag använde den här sidan https://advokat-se.com och fick snabbt kontakt med en advokat som faktiskt tog sig tid att förstå min situation och inte bara stressade igenom samtalet. Det gav mig ett mycket bättre intryck än andra jag testade. Kolla där – det gav mig trygghet i alla fall.